Lange zondag toertocht, 11 augustus 2019
Het was prachtig weer deze zondag en bij het vertrek stonden 10 Rammers klaar. We vertrokken via Holten en een klein stukje A1 naar Markelo en van daaruit via binnendoor weggetjes via plaatsen als Gelselaar, Geesteren, Borculo, Beltrum en Groenlo richting de Achterhoek.
Ondertussen waren we al wel een paar keer verrast omdat de Zumo een weg wilde nemen die toch echt een zandweg was, maar in Groenlo wilde de Zumo dwars over de nieuwe N18. Met een extra lusje kwamen we toch aan de andere kant van de N18 en konden we de route weer oppakken. Via Meddo, Huppel, Ratum, en Kotten kwamen we bij Winterswijk waar de koffiestop was gepland bij Café-restaurant de Gulle Smid, mooi gelegen aan het riviertje de Slinge. Daar bleek dat er nog 2 Rammers waren aangesloten, zij waren te laat op de Domineeskamp maar hadden het geluk dat de laatste motoren nog niet waren weggereden.
Na de koffie gingen we de Duitse grens over en reden we richting Bocholt door de plaatsjes Barlo, Hemden, Holtwick en Spork om bij Dinxpelo Nederland weer binnen te rijden. Vandaaruit reden we aan de Nederlandse kant van de grens naar Gendringen, Mechelen, Netterden, ’s Heerenberg en Stokkum naar Beek waar we de Duitse grens weer overstaken. In Elten hadden we een tankstop (lekker goedkoop) en hier nam Henk v.d. K. afscheid van ons want hij had ’s-middags nog iets anders.
Na Elten zaten we ineens weer in Nederland in de plaats Lobith waarvan vaak gezegd wordt dat daar de Rijn Nederland instroomt. Maar toen we de Rij stroomopwaarts een stuk volgden kwamen we het dorpje Spijk door en dat is de eerste plaats in Nederland waar de Rijn langs stroomt. Na Spijk staken we opnieuw de Duitse grens over en via de brug bij Emmerich staken we de Rijn over. Daar was de Oraniendeich afgesloten en moesten we via een omleiding naar Millingen rijden.
Hier was de lunchstop gepland maar aangekomen bij Koffiehuis de Gelderse Poort, prachtig gelegen aan de Rijndijk met uitzicht op de Rijn, bleek ons dat heel veel anderen dit adres ook al gevonden hadden. Bij navraag bleek dat het drie kwartier tot een uur zou duren dat we zouden kunnen eten hebben we besloten om maar gebruik te maken van de 2e keus voor de lunchstop, Hotel Millings Centrum. Hier was het terras nog nagenoeg leeg dus hier zouden we waarschijnlijk wel wat sneller bediend kunnen worden. Maar uiteindelijk bleek dit toch een beetje tegen te vollen want er was slechts een ober in de bediening. We waren hier dus waarschijnlijk niet veel sneller klaar. Het was net als in de supermarkt, je ziet een lange rij bij de ene kassa en een wat kortere rij bij de andere kassa waar je natuurlijk voor kiest, maar vaak is de lange rij toch nog sneller.
Na een prima lunch waarbij je onder andere kon kiezen uit “bourgondische” kroketten met oerbrood, een twaalf uurtje met een mini-kop soep of een riante tosti (met 4 sneetjes brood en dat voor maar 4,25) werd de rit weer hervat en reden we over de dijk langs de Waal , waar het inmiddels erg druk was geworden met fietsers, auto’s enz., richting Nijmegen. Hier staken we de Waal over en reden via Lent weer terug naar de splitsing van de Rij en de Waal. Ook hier was het inmiddels vrij druk met fietsers, auto’s en motoren. Vanaf hier volgden we de Rijn weer en staken in Huissen om daar de IJssel een stuk te volgen.
Via de A12 staken we de IJssel over en volgden we de IJssel en daarna de Rijn stroomopwaarts en bij Duiven kruisten we de A12 Vanaf hier reden we langs Doesburg richting Steenderen waar een laatste stop was gepland om een ijsje te eten of het vochtgehalte weer wat op peil te brengen. Bij het uitrijden van Steenderen vingen we nog een bijzondere geur namelijk de patat-lucht van de Aviko-fabriek aldaar. Via Baak, Wichmond, Vorden en Laren kwamen we op de N332 welke ons snel weer naar Raalte bracht.
Omdat ons “stamcafé” Zwakenberg gesloten was zijn we uitgeweken naar Taveerne Tivoli voor een afsluitend drankje en werd er nog even nagepraat over van alles wat we onderweg gezien hadden.
Meest recente berichten
21/02/22 Met deze simpele truc voorkom je een boete voor te hard rijden!
12/06/21 Dit jaar geen Zonneschijntocht
21/05/21 Hemelvaarttoertocht
25/04/21 Zondagochtendrit
13/03/21 RAMMER van het jaar 2020
04/06/20 Avondtoertocht
01/08/19 Avondtoertocht
20/07/19 Zadelpijntoertocht
30/05/19 Hemelvaarttoertocht
27/05/19 Meiweekend
04/05/19 Truckrun 2019
04/04/19 Avondrit 4 april 2019
31/03/19 1e Avondrit 2019
21/03/19 Uitnodiging Motor Oost Enter
17/03/19 Openings Toertocht
27/02/19 Oude Monnink Motors winnaar Battle of the Kings Benelux
26/01/19 BATTLE OF THE KINGS 2019
06/10/18 Zonneschijntocht 2018
23/09/18 Lange Toertocht
10/09/18 Septemberweekend 2018
06/09/18 Avondrit
10/06/18 Lange Toertrocht
27/05/18 Meiweekend 2018
05/05/18 Avondrit
22/04/18 6e RAM Lenterit
08/04/18 Koekstadrit 2018
06/04/18 Avondtoertocht
02/04/18 Paastoertocht
18/03/18 Openingstoertocht
07/10/17 Zonneschijntocht 2017
26/08/17 Stoppelhaene Oldtimer Toertocht 2017
09/10/16 Afsluitingstoertocht (Snertrit)
01/10/16 Zonneschijntocht 2016
25/09/16 Lange zondagtoertocht
18/09/16 Blauwe bogentocht
13/09/16 Septemberweekend 2016
27/08/16 Stoppelhaene 2016
14/08/16 Lange zondagtoertocht
23/07/16 Verslag Zadelpijntoertocht
03/07/16 Dobbelsteenrit 2016
12/06/16 Verslag Lange zondagtoertocht
30/05/16 Meiweekend 27 t/m 29 mei
08/05/16 Verslag Zondagochtendrit
05/05/16 Verslag Hemelvaartsdagrit
24/04/16 Verslag Lenterit
14/06/15 Verslag Lange zondagtoertocht
14/05/15 Verslag Hemelvaartsdagrit